Mijn ware aard

Ontbijt
je gluurt naar me
met samengeknepen ogen
Ik wil hier weg

Ik doe de afwas
met ogen in mijn rug
voorzichtig ruikend
of je dichterbij komt

Je laat je wolf bij me
als je weggaat
hij weet precies
hoe ver ik kan gaan

Maar hij noch jij
kunnen mijn ziel vasthouden
zij gaat haar eigen gang
vrij en onverveerd

Bij het ontbijt
aait ze je wangen
en trekt ze zachtjes
aan je baard

Ze leidt jouw wolf
terug naar zijn ware aard
en laat de natuur
haar gang gaan

Mijn ziel weet
wie van ons beiden
hier levend uitkomt
en ik ook

Geef een reactie

